donderdag 4 april 2013

Ik ben echt ziek geworden

Toen vanochtend het vrouwtje beneden kwam reageerde ik niet zoals ik altijd deed.
Ik stond niet met mijn touw in mijn bek te wachten om te springen, omdat ik eten zou krijgen.
Nee, ik lag op de grond.
Bewoog haast niet, mijn staart zwaaide nog wel een beetje naar het vrouwtje, maar zij vertrouwde het niet.
Met wat voer heeft ze geprobeerd me op mijn pootjes te zetten.
Ik heb wat wankele stappen gedaan, maar mijn pootjes zijn één voor één onder mij weg gevallen, zodat ik uiteindelijk, helemaal plat op de grond lag.

Baasje heeft geprobeerd mij op te tillen en naar mijn kussen te laten lopen, dat lukte ook niet.
Dan zit er maar één ding op, naar die leuke man, waar ik altijd koekjes krijg. Als hij er tenminste is.
Ik ben door het baasje uit huis gedragen en in de auto gelegd.
Die leuke man was er, hij kwam naar me kijken, maar hij was deze keer helemaal niet zo leuk.
Ik kreeg niet gelijk een koekje, hij vroeg van alles aan de baas en het vrouwtje en die waren ook helemaal niet leuk.
Maarja, ik was ook niet in de stemming, ik weet alleen niet waarom.
Ik kreeg weer zo'n prikje waar mee die leuke man bloed uit mij haalde.
Ging hij bekijken, maar de baas en het vrouwtje mochten wachten.

Toen hij terug kwam was, die leuke man, een beetje vrolijker. Maar ik begreep dat ik moest blijven, want de baas en het vrouwtje zei ja dat is goed en toen bleef ik achter.
De hele morgen zijn die leuke man en andere mensen wezen kijken, steeds weer.

Die leuke man, schijnt naar de familie gebeld te hebben.
Ik had bloedarmoede, dat kwam doordat ik bloed in mijn buik had en dat kwam weer doordat mijn milt vol zat met uitzaaiingen
En nu moesten ze kiezen, een operatie, bah krijg je pijn van en dan nog een half jaar? Weten jullie hoelang dat is?
Of ........en hij wenste ze sterkte.

Ik weet niet waarom hoor: maar toen ik het gezin weer zag  was het al middag en zaten ze alle vier te huilen.
Vooral het meisje was heel verdrietig, maarja ik heb haar over haar angst voor honden heen geholpen.
Ik kreeg een prikje en toen ben ik lekker gaan slapen en heb ik alles weer gezien wat ik heb meegemaakt in en met dit gezin.
Dat ga ik vertellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten