vrijdag 31 mei 2002

alweer een beetje ouder

Ja het is al weer een poosje geleden.
Het vrouwtje kan niet steeds een berichtje maken, omdat ze dan nog verdrietig word en ik word er heel moe van.

In je eerste levensjaar als hond moet je heel veel doen.
Zindelijk worden, lastig was dat voor mij niet, dat ging best snel goed en als er te lang gewacht werd met mij naar buiten te gaan, deed ik een poging om het in de kamer te doen.
Maar als het vrouwtje dat zag..............oei dat was niet leuk. Die riep dan heel hard NEE en dan stopte ik van schrik en werd ik ook gelijk uitgelaten.
Leren dat je ook alleen moet kunnen zijn, dat is mij geleerd door de radio zachtjes aan te laten staan, nou dat geeft niets hoor, je gaat gewoon lekker liggen luisteren naar de muziek en dan val je wel lekker in slaap.
En ik stond met die bench voor de schuifpui en daarvandaan kon ik zien dat ze er weer waren . Of met de auto of met de fiets.

En je moet leren luisteren, dat leer je ook op een cursus.
Ik wilde dat best wel, maar ik heb spelen altijd leuker gevonden, alleen dat baasje van mij hé?
Hij en het meisje gingen samen met mij, ik achterin de auto, dat was altijd leuk joh, je zag van alles.
Oje, ik ga naar een ander onderwerp, is niet handig.



Dit lag trouwens erg lekker, half in je mand.

Bij de cursus werd mij geleerd te luisteren naar commando's, zoals zit, lig, af, plaats en  naast.
Maar het baasje vind dat een hond een hond moet blijven ( wel zo prettig hoor) en die wilde niet dat ik al die regels leerde. Ik moest bijv alleen aan die ene kant lopen, dat was veiliger.
Daar was het baasje het dan weer niet mee eens. Want waar het gezin woont is veel gras en dat is aan de linkerkant van de weg, en rechts is het verkeer. Dus wilde het baasje dat ik links mocht leren lopen, want dat was voor mij veiliger.

Ik ben niet geslaagd, maar dat is de schuld van het baasje.

Op die cursus werd ook steeds tegen het baasje gezegd dat ik beter onder controle gehouden moest worden.
Dat deed hij niet altijd, jullie begrijpen zeker wel waarom ik zo graag met het baasje en het meisje ging.
Die luisterde ook niet zo goed. Jammer dat daar geen foto's van zijn hé?
Maar er komen er vast nog wel meer hoor.
Ik heb besloten dat er dan maar een andere op moet, er moet er toch wel één staan vinden jullie niet.



Ze begint het te durven..............gelukkig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten