woensdag 26 juni 2002

nog een stukje vakantie

Weet je wel hoe leuk vakantie is als je eenmaal gewend bent aan een nieuwe omgeving en je baasjes zijn bij je? Gewoon heerlijk. Kijk in huis, zijn er regeltjes, niet veel maar ze zijn er.
Nu zijn die regeltjes er ook wel, maar ach als ik nu een keertje niet luister.........vinden ze het niet erg.
Zou dat ook zo zijn als we weer terug zijn? Nou daar maak ik me niet druk over.

De plek, heet dus camping hé, waar het gezin stond was vlak bij een stadje waar ze lekker ijs verkochten en als er iets is, waar ze mijn vrouwtje voor wakker mogen maken is het ijs. En dan het liefst sorbetijs.
Geen idee wat het inhield. Nu dus wel......... als hond heb je het dan wel weer slecht.
Het zijn hoge smalle glazen of ze hebben een grote bolvorm, echt groot. Met allerlei kleuren erin en bovenop vaak een grote witte bol.

Jullie begrepen we gingen nogal eens naar dat stadje, het was ook een gezellig stadje hoor, maar zo warm hé?
Het gezin zorgde goed voor mij hoor, zochten veel schaduw, hadden drinken bij voor mij, koekjes als ik weer eens een tijdje mee had gelopen. Nee ik mocht niet klagen, deed ik ook nooit hoor, maar soms........moet je er maar weer eens een spelletje van maken......ach Dusty is zo moe, zullen we maar even stoppen............ja dan kan hij uitrusten. Nou kijk, dat was dus precies wat ik wilde, aandacht, even kroelen.
Vonden ze niet gek die spelletjes, de mensen om ons heen wel. Hadden zeker geen hond.


Het baasje hield er van om foto's te maken en dan bleef het vrouwtje wachten, met mij in de schaduw, deze keer was de jongen er ook bij.




Ja hoor weer een nieuw spelletje, pak maar eens! Ja en jullie denken dat het lukte?





Voor eventje dan, dan pakte de baas hem weer af!



Ja dit is het tijdelijke resultaat geworden. Want ik wilde hem niet ophouden.

Maar ik ben wel heel braaf geweest daar. Ik moest blijven zitten en dat heb ik gedaan, dat kunnen jullie aan de foto's zien. Kreeg ik weer een koekje.




 Hier hadden ze ook iets gedronken en was er voor honden een waterbak. Ik had nog geen idee wanneer mijn blaas echt vol was, dus ik begon te drinken, bak leeg, nieuwe bak, bak leeg en zo nog een paar keer.
Tot het vrouwtje ineens zei: wat er boven ingaat komt er nu direct aan de onderkant uit.
Nou ja, was ik ook gelijk goed schoongespoeld toch?


Toen we terug kwamen nog even het water in, lekker joh.
Heel vaak deden ze dat, soms met zijn allen maar vaak het meisje en het baasje.
Hoezo bang van mij?
Ik heb naderhand gehoord waarom het baasje altijd kleding aanhield.
Hij was heel erg verbrand, toen de tenten en zo klaar moesten worden gemaakt, kon hij daarna een flinke tijd niet in de zon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten